Kudy k nám?

Zelená hora do textu 1:1 ZH3

GPS:  49°34'48.443"N, 15°56'28.260"E

Autem/autobusem ve Žďáře nad Sázavou

• ve směru od města – po silnici I/37, na rozmezí ulic Bezručova a Santiniho před barokním mostem se sochami odbočte doprava na ulici Sychrova, kolem pobočky České pošty pokračujte nahoru do kopce – kostel sv. Jana Nepomuckého na Zelené hoře máte přímo před sebou, horu objedete zprava a vyjedete přímo na malé parkoviště před památkovým areálem na Zelené hoře (max. 5 osobních aut). Autobusy mohou pouze na místo k malému parkovišti vyjet, zastavit na čas nutný pro výstup/nástup cestujících a odjet na parkoviště u zámku Kinských.
  • ve směru od Pardubic a Ždírce nad Doubravou – po silnici I/37, na první odbočce za barokním mostem se sochami, na rozmezí ulic Santiniho a Bezručova odbočte doleva na ulici Sychrova, kolem pobočky České pošty pokračujte nahoru do kopce – kostel sv. Jana Nepomuckého na Zelené hoře máte přímo před sebou, horu objedete zprava a vyjedete přímo na malé parkoviště před památkovým areálem na Zelené hoře (max. 5 osobních aut). Autobusy mohou pouze na místo k malému parkovišti vyjet, zastavit na čas nutný pro výstup/nástup cestujících a odjet na parkoviště u zámku Kinských.

Vlakem/linkovým autobusem do Žďáru nad Sázavou

Žďár nad Sázavou leží na železniční trati č. 250, která navazuje na trať č. 230 a propojují tak Prahu, Kolín, Golčův Jeníkov, Havlíčkův Brod, Žďár nad Sázavou, Tišnov a Brno a jsou tak součástí tzv. druhého hlavního železničního tahu České republiky.

Žďár nad Sázavou se nachází na silnici první třídy I/37 spojující Trutnov, Hradec Králové, Pardubice, Chrudim, Žďírec nad Doubravou, Žďár nad Sázavou, Velkou Bíteš - s návazností na D1 do Brna.

Vlakové a autobusové nádraží se nachází ve Žďáře nad Sázavou na totožném místě. Památkový areál poutního kostela sv. Jana Nepomuckého na Zelené hoře je od vlakového a autobusového nádraží vzdálen cca 4 km pěšky. Pro překonání této vzdálenosti můžete využít linky městské hromadné dopravy přímo autobusového nádraží.

Linky, kterými se dostanete do blízkosti poutního kostela sv. Jana Nepomuckého na Zelené hoře:
č. 1 zastávka Bezručova - U pily nebo Zámek

č. 3 a 5 - zastávka Vejmluvova nebo Sychrova
č. 6 - zastávka Sychrova nebo Zelená hora, hřbitov

Na kole

V blízkosti památkového areálu poutního kostela sv. Jana Nepomuckého na Zelené hoře prochází cyklotrasa č. 5061.
Přímo před jihovýchodní bránou do památkového areálu poutního kostela na Zelené hoře (směrem od malého parkoviště) najdete stojany na kola, další jsou umístěny v ambitu, vpravo od jihovýchodní brány, celkem pro cca 30 kol.

Pěšky

V těsné blízkosti památkového areálu poutního kostela sv. Jana Nepomuckého na Zelené hoře prochází žlutě značená turistická cesta, která vede jedním směrem do Vysokého, Lhotky, Skleného a na Medlov (po zelené) a druhým směrem pak k zámku Kinských, pod Adamův kopec, na Peperek a Rozštípenou skálu. Turistické rozcestí najdete na památném buku před hlavní západní branou do památkového areálu poutního kostela sv. Jana Nepomuckého na Zelené hoře.

Mapy Mapy

Mapa 1Mapa 2

Máte-li jakýkoliv dotaz, připomínku či kritiku, napište nám. Na Vaše dotazy odpovíme v nejkratším možném termínu. Děkujeme!

Poutní kostel sv. Jana Nepomuckého na Zelené hoře
Sychrova
591 02 Žďár nad Sázavou

info@zelena-hora.cz
www.zelena-hora.cz

Nedaří se vám najít na webu informaci, kterou potřebujete? Využijte fulltextové vyhledávání.

Tato stránka využívá cookies pro vaše lepší procházení webové stránky. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více zjistíte zde.